Els problemes del ciutadà poden ser molts, però el soroll i la circulació són els dos majors. Com no podia ser d'una altra manera Amposta té aquestos problemes.
Si parlem del soroll, hi ha el soroll generat per les persones (quan dic soroll generat per les persones és el soroll fet sense utilitzar un vehicle de tracció mecànica) tant dins de la seua llar com en els carrers, el soroll d'aquesta índole, com els poden ser altres, són molestos quan es genera en hores de descans de la ciutadania. El que passa, que el soroll generat per les persones en les seues llars o en els carrers és un soroll difícil de controlar ja que és aleatori d'una banda, i després és un compromís per a aquell que ho patix i ha de denunciar a qui genera el soroll ja que pot ser un conegut. La major part de la gent opta per aguantar les molèsties.
També esta el soroll generat pels vehicles de tracció mecànica, aquí entrem en un tema molt molest, ja que generalment aquesta classe de soroll afecta molta població al mateix temps i en un curt espai de temps, per exemple els ciclomotors de la gent jove. Llegia una vegada, que un ciclomotor sorollós, en una gran ciutat podia despertar a cent mil persones. Això ho estem patint tot el dia i a totes hores. aqueste problema crec que es podria reduir, simplement amb un major control a aquesta classe de vehicles i ser contundents a l'hora de demanar el compliment de les normes especifiques del vehicle en qüestió, que esta per damunt del soroll permés. Difícil, ja que entrem també en un enfrontament amb els pares responsables del jove que en un moment donat esta cridat a l'orde, repressió, diners en una multa, pares contra l'autoritat competent, i el que impedix mes que l'agent de l'orde complisca amb el seu treball és el polític, ja que aqueste veu darrere de totes aquestes actuacions una possible perdudes de vots, i aquí si, amb l'església hem topat.
Solució sobre aqueste tema? Jo pense que mentres el ciutadà no exigisca al polític el complir amb el seu treball que és ni mes ni menys que el governar per a tots sense tindre en compte prebendes electorals, avançarem molt poc.
Quant a la circulació a Amposta ens emportem la palma. El primer pla de circulació es va fer malament, i totes les reformes o ampliacions que es fan, van de mal en pitjor, entenc que en el nucli antic, que a Amposta és prou reduït, tinguem problemes per l'estret dels seus carrers, però en les altres parts de la ciutat crec que no és així. Pot ser que l'arbre no ens deixe veure el bosc. Estem encaixonats en una visió de la circulació, a nivell d'experiències europees, on es diu que per a reduir la velocitat en les ciutats cal reduir la via per on circulen els vehicles, no entraré a discutir si això és així o no, ja que els que han elaborat aquesta tesis han de ser uns grans professionals i segurament la meua visió estreta no dona per a tant. Però la meua pregunta és, això és aplicable a qualsevol ciutat? El que puc apreciar com a ciutadà és que ni les grans ciutats ni les menudes, apliquen aquesta tesis, sinó tot el contrari, que hi haja mobilidad per la ciutat, com mes fluida millor, i quan es parla de fluïdesa no es parla de velocitat, i això no s'aconseguix estretint els carrers. El que no pot dir mai l'autoritat, com tinc aqueste problema amb el ciutadà retallaré les seues llibertats, com en aqueste cas, és el dret a una circulació òptima per la seua ciutat.
Perquè crec que l'autoritat no pot retallar els drets del ciutadà a fi a un supòsit ben comú
1) Perquè l'administració té uns mitjans tant econòmics com humans que li permeten el buscar les solucions mes òptimes que no significaran el retall de drets del ciutadà
2) Perquè sempre els incívics són una minoria, i el que mai pot pretendre l'administració, és que uns pocs canvien el mode de viure de la gran majoria
Els problemes estan des de fa temps damunt la taula, i els que estan en esta taula no es donen compte que les solucions passen per saber el màxim possible d'opinions, no les enquestes generades per una empresa vinguda de fora que no coneix el problema real, que pregunta no se sap davall quins criteris i a qui s'enquesta.
La participació ciutadana! El fi de les elits representatives, que governen davall el prisma que tot esta en les estadístiques i el saber de tecnòcrates, que tampoc cal obviar-les. Que també pensen els eligits,que esta el saber popular de la ciutadania.
domingo, 24 de junio de 2007
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
1 comentario:
Proba: es pot fer comentaris sense identificarse
Publicar un comentario